WIADOMOŚCI

Vettel znowu przykuwa uwagę obserwatorów
Vettel znowu przykuwa uwagę obserwatorów
Zespół Red Bulla nie ma łatwego życia. Zdobywając trzy tytuły z rzędu jest na świeczniku wszystkich i przykuwa uwagę jak nigdy.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg


Tydzień temu w Austin uważni obserwatorzy zauważyli dziwnie wyginający się podczas pit stopu nos w bolidzie Vettela, co później FIA uznała za normalny objaw. Po GP Brazylii w internecie krążą już filmy wyraźnie pokazujące, że trzykrotny mistrz świata dopuścił się nielegalnego manewru wyprzedzania przy żółtych flagach.

Powyżej zamieściliśmy film pokazujący przewinienie Sebastiana Vettela z GP Brazylii. Na zapisie wideo wyraźnie widać, że Niemiec rozpoczął i zakończył manewr wyprzedzania jeszcze przed minięciem tablicy świetlnej, dającej zielony sygnał, oznaczający czysty tor. Sprawa jest sporna, ale jak się można spodziewać włoskie i hiszpańskie media mocno nagłaśniają temat.

„To pokazuje, że Vettel powinien zostać ukarany” pisze hiszpański El Mundo, dodając, że ekipa Ferrari ma teraz czas do 30 listopada, aby złożyć protest w tej kwestii.

Włoski Corriere dello Sport cytował jednak rzecznika prasowego zespołu, Luca Colajanniego, który stwierdził, że jego zespół nie zamierza w tej sprawie protestować.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

132 KOMENTARZY
avatar
Flek

28.11.2012 09:13

0

-10 miejsc na starcie do GP Australii :D


avatar
s0lange

28.11.2012 09:14

0

Wyraźnie widać ten manewr, a więc popieram, że Vettel powinien zostać ukarany, ale powinno to nastąpić podczas wyścigu, a nie kilka tygodni po... ;)


avatar
norbertinho

28.11.2012 09:18

0

Flek, raczej Vettelowi grozi inna kara. Za takie rzeczy jest drive-trough a ze jest juz po wyścigu to mogą doliczyć mu 20 sekund czyli spadek na P8 co oznacza ze tytuł zdobył by Alonso 1 pkt przewagu.


avatar
fan K1

28.11.2012 09:30

0

Jaka kara? Vettel nie wyprzedzał tylko omijał zawodnika z STR, który miał problemy z bolidem. Sebastian wykazał się refleksem , bo przecież mogło dojść do wypadku :D


avatar
Wierny Kibic

28.11.2012 09:34

0

Sprawa jest o tyle skomplikowana, że część mówi tu o fladze zółto-czerwonej mówiącej o śliskiej nawierzchni, a część, że to zółta flaga. Zdania są podzielone. Przydałoby się sprostowanie Charliego Whiting'a w tej sprawie.


avatar
Flek

28.11.2012 09:38

0

@norbertinho nie wyczaiłeś żartu NIkt jemu nie zabierze tytułu MŚ, nawet ferrari nie zamierza zgłaszać protestów.


avatar
maximudc

28.11.2012 09:44

0

sauber kobayashiego tez byl wyprzedzony przez mistrza na zoltej.


avatar
kempa007

28.11.2012 09:46

0

5. Wierny Kibic to Kobayashigo wyprzedzal, przy zolto-czerwonej fladze. Tutaj przeciez wyraznie jest zolta.


avatar
norbertinho

28.11.2012 09:52

0

Kempa ma racje, gdy VET wyprzedzał KOB to stewardzi trzymali flagi zółto-czerwone. Przy wyprzedzeniu Toro Rosso są zółte flagi. Na filmie widać jak VET przejeżdza obok 4 zołtych flag, dopiero po zakończeniu wyprzedzania zapaliła się zielona flaga - pole do interpretacji jest, ciekawe jak to rozwiazą


avatar
Kurkey

28.11.2012 09:53

0

Hmm wydaje mi się, że Kobayashiego również przy żółtej. Owszem najpierw była żółta plus żółto-czerwona, potem pod konie 2 sektora była zielona a zaraz za zakrętem była już wyraźna żółta. Moim zdaniem sędziowie olali to totalnie, bo przecież jak mogliby karać mistrza.


avatar
Kamil-F1

28.11.2012 10:26

0

Ferrari i jego ''zaplecze'' jeszcze długo będą wynajdywać kolejne rewelacje.Nie mogą pogodzić się z tym, że ich kierowca to nieudacznik i dlatego chcą poprawić jego wynik krętactwem.


avatar
ArcyZ

28.11.2012 10:32

0

Ciekawe czy na konferencji przed gp Australii bedą go nazywać "dirty champion".


avatar
danilo

28.11.2012 10:35

0

Kamil-F1 - jest dokładnie ODWROTNIE niż piszesz. ;) Ale Twoja ślepota nie pozwala Ci tego dostrzec. Pozdro...


avatar
fracky

28.11.2012 10:42

0

A ta pomarańczowa flaga w 8 s ? Co ona oznacza ?


avatar
Esotar

28.11.2012 10:44

0

11. Kolejny z Ciebie fanatyk który na duży prochów bierze. Ferrari wydało komunikat że nie będzie się czepiać. Klupnij się w ten głupi czerep zanim coś napiszesz. Nieudaczniku.


avatar
marek77

28.11.2012 10:47

0

Jak to się mówi: z drogi śledzie bo mistrzuniu jedzie :)


avatar
rokosowski

28.11.2012 10:49

0

Oprócz tego powinien na początku wyścigu dostać DT za kolizję z Senną tak jak dostał Hulkenberg no ale niestety są równi i równiejsi.


avatar
fracky

28.11.2012 10:49

0

@15 Popieram. Powinien być zapis w regulaminie , mówiący o usuwaniu postów , które obniżają poziom dyskusji w wyniku nieprzeczytania bądź przeczytania z niezrozumieniem artykułu.


avatar
MiszczuF1

28.11.2012 10:56

0

Mistrz który nie zna regulaminu...


avatar
adazn

28.11.2012 11:06

0

Można nie lubić Vettela lub można nie lubić Alonso, ale to zdarzenie powinno być rozpatrzone tak jakby z urzędu. Przewinienie jest faktem. Widać to wyraźnie. Dla dobra wizerunku F1 powinno zostać rozpatrzone, ale bez protestu Ferrari, z urzędu. Kara powinna być zgodna z regulaminem.


avatar
adazn

28.11.2012 11:15

0

Kamil-F1 Ferrari to piękna historia, tradycja, styl życia etc. Ferrari z klasą odpowiedziało takim jak ty, że nie chcą takiego tytułu. Bez wyjaśnień i tłumaczeń powiedziało: zespół nie zamierza w tej sprawie protestować.


avatar
fan K1

28.11.2012 11:27

0

Vettel też powinien pokazać klasę i zrzec się tytułu.


avatar
Kamil-F1

28.11.2012 11:30

0

@21. adazn Masz rację Ferrari to coś więcej niż tylko zespół, ale do kierowców, to coś ostatnio szczęścia nie ma... Niemniej jednak jeśli przestaną to dalej drążyć, to będzie w porządku z ich strony. A co do troli typu ''Esotar'' czy ''fracky'' to raczej oni powinni ponieść konsekwencje, choć dobry obyczaj nakazuje nie podżegać moderatora do usuwania innych że tak powiem użytkowników.


avatar
IROE30

28.11.2012 11:31

0

Pedaly hiszpanskie nie daruja, i nie moga pogodzic sie ze Seb jest szybszy niz ich pupilek, to samo jak Real przegrywa z Barca to wina sedziego. Vettel wyprzedza na zielonym nie zapominajcie hiszpanscy fachowcy ze wyprzedzenie liczy sie wtedy gdy mija sie cala dlugoscia auta co ewidentnie na filmie widac ze w momencie gdy mryga juz zielone a Vet ma po prawej auto STR. Panowie z Fiata nie beda protestowac bo wiedza ze by sie tylko osmieszyli. LOL.


avatar
pqo

28.11.2012 11:44

0

jeżeli była za to kara, to powinna być nałożona w wyścigu, lub sygnalizowana "możliwość nałożenia kary" nikt nie wie, może web by zjechał i mistrzostwo byłoby przyznane. To trochę tak jakby po meczu rozpatrywać czy był spalony. Panowie, spokojnie, przypomnijcie mi taką sytuację, gdzie kilka dni po wyścigu z powtórki nałożono karę, a w wyścigu nie sygnalizowano?


avatar
pqo

28.11.2012 11:46

0

i odebrano punkty wstecz


avatar
Martitta

28.11.2012 12:17

0

Ferrari nie protestuje, bo nie chce się zbłaźnić. Dopóki nic nie zostało udowodnione, nie można niczego zarzucić. Zwróćcie uwagę, że światła wyświetlają się dopiero po flagach. W momencie, gdy Vettel ma zamiar wyprzedzić TR, z lewej strony machają już zielonymi flagami, parę metrów dalej pojawia się zielone światło. Na tym filmiku jest słaba jakość, więc trudno to zauważyć...


avatar
.michał

28.11.2012 12:33

0

@up: błagam, patrz nad kierownicę, po bokach wyświetlacza dokładnie widać kiedy gasną żółte flagi


avatar
Tilion

28.11.2012 12:49

0

18. fracky - podpisuję się pod Twoimi słowami - coś w tym roku nalęgło tu się trollów w stylu onetu i wiele ciekawych dyskusji zmienia się w przepychankę kto kogo bardziej obrazi :/ Kempa, nie dałoby się z tym nic zrobić? Co do sytuacji - cóż, nie zareagowano w wyścigu, więc jest po ptakach - właściwie to Torro Rosso powinno zgłosić, że ich kierowca został wyprzedzony przy żółtych, ale wiadomo, że tego nie zrobią. Trudno, już przecież pozamiatane.


avatar
Martitta

28.11.2012 12:52

0

@28 - Lampki zapaliły się przy żółtym "świetle", więc i zgasły przy zielonym "świetle". Nie będę się jednak kłócić. Trzeba poczekać na oficjalny werdykt w tej sprawie.


avatar
ArcyZ

28.11.2012 13:00

0

Nie nałożono kary bo sędziowie wogóle nie ogarneli tego wyścigu tyle się w nim działo, już za zamknięcie drzwi Sennie powinien dostać kare bo Bruno był już na wysokości sekcji bocznych jego Redbulla. Gdyby teraz nałożono kare byłoby to +20 sekund do ogólengo rozrachunku jak to ma często miejsce , w wyniku czego końcowy wynik wyglądałby następująco : Alo 278, Vet 277.


avatar
fanAlonso=pziom

28.11.2012 13:00

0

jakoś mnie to nie dziwi iż idzie w ślady msc i zdobywa tytuły kontrowersyjnie może gdyby to było pokazane na żywo podczas transmisji to ktoś by się do tego przyczepił jak to było z wyprzedzaniem BUT w Niemczech


avatar
fanAlonso=pziom

28.11.2012 13:22

0

https://www.facebo ok.com/cez ary.gutowski/po sts/384226884999514 - tu troche lepsze nagranie i opisanie i komentarz pana Gutowskiego chyba też coś znaczy - Sytuacja na video jest oczywista. Niemiec złamał jednej z najważniejszych przepisów dotyczących bezpieczeństwa. Minął po drodze trzy żółte flagi ignorując także ostrzeżenie na kokpicie. A to, że było widać zieloną w oddali nic nie znaczy. Flaga jest ważna za miejscem jej pokazywania. To nie światła na skrzyżowaniu. Dodać do tego gorącą dyskusję pt. „Vettel wcale a wcale w najmniejszym stopniu nie jest farciarzem, tylko wielkim pechowcem” i mamy pełny obraz. A potem zarzuca się jeszcze innym hejting. Come on…


avatar
IROE30

28.11.2012 13:27

0

Tak jak pisalem 24. Vet wyprzedzil juz na zielonym(potwierdzone FIA ) wiec ten szum zrobiony przez hiszpanow to czysta prowokacja. Dlaczego nie byli tacy dociekliwi w aferze singapurskiej, mysle jak by to byl RBR a nie Renault to by bekneli wszyscy ale sedziowie i wlodaze w stosunku do ALO sa zbyt poblazliwi. Nie daruje sobie GP Monzy gdzie Alo wymusil na sedziach kare DT pomimo ze Vet jechal torem jazdy po luku i wcale go nie wypchna. Po zachowaniu Alo w tym sezonie chlop stracil duze poparcie wsrod fanow F1 podaje jeden z angielskich portali, cos w tym musi byc.


avatar
FAster92

28.11.2012 13:34

0

8. kempa007 Vettel nie wyprzedził KOB przy żółto-czerwonej fladze, przymierzał się do tego ale nie wykonał manewru wyprzedzania, dopiero w ostatnim sektorze wyprzedził go ale to już przy żółtej sygnalizacji. Jeżeli ktoś oglądał na Sky to Allan McNish analizował tą sytuację po wyścigu, i ewidentnie Vettel złamał zasady wyprzedzając KOB. W jednym z zakrętów była zielona sygnalizacja ale tedy nie doszło do wyprzedzania. Szkoda tylko, że bez ponoszenia żadnej kary Vettel w takich okolicznościach zostaje MŚ ;( fanAlonso=pziom Niestety idzie w ślady Schumachera, tak jak napisałeś sygnalizacja wraz z flagą pokazywana i to, ze w jednym jest zielona w drugim żółta należy się do tego dostosować Vettel po prostu złamał regulamin i powinien ponieść tego konsekwencje.Filmik z wyprzedzaniem KOB przy żółtej fladze na stronie SKY McNish examines Vettel controversy.


avatar
FAster92

28.11.2012 13:39

0

34. IROE30 Jakoś nie zauważyłam żeby Alonso stracił duże poparcie wśród fanów F1, wręcz przeciwnie na większości stronach internetowych, również zagranicznych to Vettel traci poparcie i większość zgadza się z tym, że Vettel nie zasłużył na MŚ. Z tym GP Włoch trochę przesadziłeś, ale to twoje zdanie. Pozdrawiam


avatar
IROE30

28.11.2012 13:59

0

36. To proste, w UK i GER faworyzuja VET a SPA, ITA i POL miedzy innymi to ALO jest bohaterem, biorac pod uwage pare ALO-VET. Pozdrawiam.


avatar
GrzeSzNY

28.11.2012 14:06

0

Bylo minelo i nic nie odwroca. Gdyby odezwali sie podczas wyscigu to moze byc cos wskurali, ale teraz to musztarda po obiedzie. :) nie zawsze najlepszy wygrywa ;) takie jest zycie :)))


avatar
marek77

28.11.2012 14:39

0

www.youtube.com/watch?v=eTz9amkBf6c


avatar
Martina S

28.11.2012 14:51

0

11. Kamil-F1 BRAVO POWIEDZIAŁEŚ GŁOŚNO CO JA WIEM OD DAWNA YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
goferson

28.11.2012 14:57

0

40. Martina twój infantylny komentarz jest kolejnym z serii zaniżających poziom dyskusji, a dodatkowo przez takie jak ty "ekspertki" nikt nie bierze na poważnie dziewczyn, które interesują się F1, ale na prawdę się interesują a nie wykrzykują "yes yes yes"


avatar
kurson7

28.11.2012 15:30

0

Gdyby to nie był ostatni wyścig sezonu to pewnie dostał by kare. 20 sekund, 5 miejsc albo wymyślili by coś innego. Ale w takiej sytuacji to jest trochę kicha. Jakoś nie wyobrażam sobie aby zabrali mu teraz tytuł. 34. IROE30 nie zgodzę się, że vet jechał normalnie


avatar
głodny

28.11.2012 15:37

0

Trzeba by to obejrzeć to w fullhd , ale według mnie w momencie mijania była już zielona flaga , więc nie widzę problemu. Ale jeśli się mylę to kara powinna być . A tytuł należy się Alonso. I wcale mnie nie zdziwiło gdyby Ferrrari zaczęło się dopominać , bo jest o co.


avatar
Polak477

28.11.2012 15:40

0

24. Śmieszna sprawa, bo El Mundo to gazeta katalońska(z zapędami na brukowiec swoją drogą). I nie chcę nic mówić, ale niemieckie, czy polskie gazety piszą tak samo, gdy Polak przegrywa. Jak jeździł Kubica to szukali spisku Niemców, natomiast "rewelacje" o przeciwnikach drukują dosyć często np. W auto motor und sport :).


avatar
maximudc

28.11.2012 17:02

0

35@FAster92 Tak,ogladalem na sky i nawet w trakcie wyscigu przerwali,aby pokazac powtorke z onboardu Vettela.Ewidentnie,czarno na bialym.Kobayashi wyprzedzony na zoltych flagach.


avatar
Jahar

28.11.2012 17:07

0

Nawet jeśli w tym momencie Vettel dostałby karę to taki tytuł zdobyty przez Alonso jest nic nie warty. W wyścigu obyło się bez kary, no to już tak powinno zostać. Nie zawsze lepszy jest na pierwszym miejscu.


avatar
Tutankhamun

28.11.2012 17:08

0

ani jeden z Was nie napisal ze: zolta flaga byla w sektorze pierwszym, tam gdzie oranzada wyprzedzal, zielone swiatlo bylo zapalone dla sektora drugiego


avatar
Tutankhamun

28.11.2012 17:13

0

46. Jahar popieram, i sie powtorze....f1 to tez ,,drukarnia,, czy tego chcemy czy nie. niech tam sobie drukuja:) tylko sprawy rodzinne i praca moze mnie odsunac od TV w czasie GP


avatar
maximudc

28.11.2012 17:26

0

Nie mialem okazji obejrzec analizy na sky po wyscigu.Zrobilem to teraz.Pozostawiam bez komentarza.Po prostu polecam do obejrzenia kazdemu.Nie faworyzuje.Sezon sie skonczyl i nie ma co mieszac.@48Tutankhamun U mnie praca przegrywa rywalizacje z GP:)


avatar
devious

28.11.2012 17:27

0

spoko, niech sobie dają tytuły dla Vettelka, przecież wiadomo, że "dziadek" Bernie - obok Helmuta największy fan Vettela na świecie - nie skrzywdzi swojego pupila :) w niedzielę już było wiadomo, że Vet mógł wyprzedzać przy żółtych ale nic z tym nie zrobiono - więc tym bardziej nic sie teraz nei stanei już z tym... dla mnie ten tytuł VET będzie tak samo bezwartościowy jak tytuł Schumachera z 1994 roku... no ale dzieciaki bedą miały podnietę z "wielkiego miszcza" który w tym sezonie popełnił więcej błędów niż Alonso przez całą karierę w F1... szkoda, że mamy nową świętą krowę w F1, która żółtym flagom i sędziom przy kolizjach nie musi się kłaniać - a do tego jest przepuszczana przez 1/4 stawki (nie licząc outsiderów, którzy nie stanowią żadnego oporu dla bolidu Red Bulla) a potem są zachwyty jak to wielki "miszcz" się przebijał przez stawkę - wyprzeczając przy żółtych i będąc przepuszczanym przez niektórych "rywali-przyjaciół" nie odmawiam Vettelowi talentu i super bryki bo choćby na tym wideo powyżej widac, że jest fantastycznym kierowcą - dla mnie w Top3 obecnych driverów - ale niestety te jego tegoroczne zwycięstwo jest dla mnie bardzo wątpliwe by nie powiedzieć "farciarskie"... choć i tak wolę mistrza Vettela z 2012 - szybkiego i dojrzałego - niż dzieciaka popełniającego masę błędów z 2010...


avatar
Kurkey

28.11.2012 17:30

0

Jak ktos już tu wklejał linka do profilu Gutkowskiego gdzie jest filmik od prostej startowej gdzie jest wyraźna żółta flaga, co więcej żółta dioda świeci mu się przy kierownicy co też widać, a gaśnie zaraz po minięciu zielonej flagi. Po prostu stewardzi mu pomogli zdobyć tytuł.


avatar
qooba

28.11.2012 17:32

0

"24. IROE30 2012-11-28 11:31:58 (Host: *.19-2.cable.virginmedia.com) Pedaly hiszpanskie nie daruja, i nie moga pogodzic sie ze Seb jest szybszy niz ich pupilek, to samo jak Real przegrywa z Barca to wina sedziego. Vettel wyprzedza na zielonym nie zapominajcie hiszpanscy fachowcy ze wyprzedzenie liczy sie wtedy gdy mija sie cala dlugoscia auta co ewidentnie na filmie widac ze w momencie gdy mryga juz zielone a Vet ma po prawej auto STR. Panowie z Fiata nie beda protestowac bo wiedza ze by sie tylko osmieszyli. LOL." Proszę adminów o temperowanie takich wypowiedzi!


avatar
maziboss

28.11.2012 17:33

0

50. devious 2012-11-28 17:27:42 (Host: *.ip.netia.com.pl) Już myślałem, że nie znajdę tutaj normalnych ludzi. Dzięki Devious!


avatar
norbertinho

28.11.2012 17:38

0

Całą sprawe na Twiterze skomentował już Alonso - "Cudów nie ma. Ja swoje cuda robię w zgodzie z przepisami". cud rozumieniu Alonso to to jak VET szybko przedarł się z końca stawki na P6 (8 okrążeń) te slowa oznaczają chyba że protest chyba będzie, ALO wię że VET wyprzedzął niezgodnie z przepisami. A i zeby była pełna jasność, śedziowie po wyścigu zajmwoali się wyprzedzanie Kobayashego, a nie Vergne'a, wiec nie mówcie ze sprawa jest skończona bo sedziowie już podjęli decyzji - oni ją podjęli tylko w przyapdku wyprzedzania KOB. 43 Zielona flaga była dla sektora 2, a VET wyprzedzał w sektorze 1 gdzie była zółta flaga. Strefa zółta trwa aż do momentu PRZEJECHANIA za sygnalizacje strefy zielonej, a nie że jestesmy w strefie zółtej i patrzymy " o tam sie świeci 50m dalej zielone, no to wyprzedzamy" tak nie wolno, bo nadal jesteśmy w zasięgu flagi zółtej, dopiero po przejechaniu ZA zielona flagi można wyprzedzać, a nie przed nimi.


avatar
arturo1

28.11.2012 18:12

0

Masa musiał się popłakać żeby alfonso miał 2 miejsce taki z niego mistrz że nie mógł sam wygrać.Nie mogę tego czytać,debile.


avatar
saint77

28.11.2012 18:52

0

Aby go ukarać to ktoś musiałby złożyć taki wniosek. Ferrari tego nie zrobi, bo się uniesie honorem, a inne ekipy mają to już gdzieś. A chyba nikt nie wierzy, że ToroRosso złoży skargę bo Vettel wyminął ich zawodnika:))) przy żółtej. Ferrari po raz kolejny się sfrajerowało - trzeba było złożyć apelację tuż po wyścigu i mogliby mieć Alonso jako mistrza. Teraz to już po wszystkim.


avatar
viggen

28.11.2012 18:52

0

Słuchajcie, miałem iść na wakacje jak zrobili sobie kierowcy od komentowanie tutaj ale nie mogę, bo trzeba coś sprostować. Vettel wygrał zasłużenie. Poszukajcie sobie na YT i innych stronach jak tą powyższą sytuację oraz Kamui rozgryzają na części pierwsze i fani Alonso i fani Vettela. Otóż, na tym powyższym filmiku po lewej stronie w 14-15sek gościu macha zieloną flagą. Więc wyprzedzanie prawidłowe. Na nim słabo widać ale poszukajcie sobie ten moment na innych ujęciach na YT. A sytuacja z Kamui - Vettel wyprzedził przy światłach żółto-czerwonych. Więc manewr też prawidłowy. Pozdrawiam. Bez odbioru do marca 2013 :)


avatar
Greek

28.11.2012 18:57

0

Dyskusja trochę bez sensu bo fani Wentyla będą ględzić swoje, a fani Fernando swoje. Protest myślę niepotrzebny, kto odbierze tytuł tydzień po zakończeniu sezonu? Wszyscy widzieli jak było - to wystarczy. Szkoda tylko, że sędziowie jacyś ślepi. Czyżby ślepota selektywna...


avatar
viggen

28.11.2012 18:59

0

tu macie gifa s7. directupload. net/images/121128/xq7wq2yp. gif


avatar
pqo

28.11.2012 19:37

0

57, hmmmmm, a może ten gościu był podstawiony? hehe ;]


avatar
RBR1

28.11.2012 19:43

0

Wyprzedzanie jak najbardziej prawidłowe kolo macha zieloną flagą


avatar
goferson

28.11.2012 19:47

0

Bez względu na to kto komu kibicuje - nikt i tak nie chciałby takiego tytułu - oddanego pod stołem, tydzień po wyścigu. Moment minął, stało się to, co się stało. Kibicuję ALO od zawsze i smutno było, że znów bez tytułu, ale teraz to już liczy się kolejny sezon, to co będzie. A Vettel.. no cóż, jeżeli satysfakcjonują go wygrane w takim stylu, owiane wątpliwościami i nie do końca jednoznaczne to powodzenia. Za parę lat dorośnie, wejdzie do kółka z dorosłymi facetami, zrozumie i do końca życia będzie czuł smak obciachu 2012


avatar
whobert

28.11.2012 19:53

0

Dla mnie sprawa zamknięta, był na to czas podczas trwania wyścigu. Jeśli ktokolwiek zasługuję na karę to tylko stewardzi, a takie rozstrzyganie po wyścigu przypomina mi niedawne wybory na ukrainie. Sezon się skończył dyplomy rozdane koniec tematu. PS do wszystkich komentujących używających określeń typu nieudacznik, debile, pedały itp. wobec innych ludzi, swoim zachowaniem pokazujecie że w zasadzie określacie bardziej siebie niż innych i przyjdzie czas (a przyjdzie) że w prawdziwym życiu redbull wcale nie dodaje skrzydeł. Ale chyba o tym już wiecie kiedy próbujecie wejść do Media Markt a nie chcą was wpuścić .


avatar
Radziu007

28.11.2012 20:31

0

Żenujący poziom dyskusji! Wyzwiska i obelgi! Wy Pedały, Wy Żydy to takie Polskie. WYPIERDALAĆ NA STADION PO PUSTYCH ŁBACH PAŁAMI SIĘ NAPIERDALAĆ, A NIE POSTY PŁODZIĆ!!! Oczywiście Vettelowi nikt nie odbierze mistrzostwa, ale nie zasłużył na ten tytuł. Owszem jest bardzo szybkim kierowcą, ale ma problemy jak nie startuje z pierwszej lini. Brak mu dojrzałości i opanowania. Mogę spokojnie wymienić co najmniej czterech lepszych kierowców. Jeszcze takie małe pytanie do miłośników Vettela. Jak to jest, że na kwalifikacjach popełnia dwa duże błędy na okrążeniu, a i tak wykręca najlepszy czas. ODP: Bo mu bolid na to pozwala. PS. Najbardziej mi się podobało jak po wyścigu Vettel olał Szumiego. Michael chyba myślał, że go Paluch za to wyprzedzanie po stópkach będzie całował, a tu dupa.


avatar
Suomi_F1

28.11.2012 20:38

0

@56 Wydaje mi się, że niekoniecznie chodzi tutaj o honor. I tak wiadomo, jak skończyłaby się ta sytuacja, gdyby Vettel dostał karę w czasie wyścigu. Nawet, jakby spadł na ósme miejsce, to zespół zastosował by Team Order i Vettel i tak zostałby mistrzem. Może dlatego ferrari nie chce wnosić protestu. Oni tyle razy wykorzystywali w tym sezonie TO, że może właśnie w tym widzą niesprawiedliwość. Ale być może chodzi o coś innego. W każdym razie cieszę sie, że nie kibicowałam ani jednemu ani drugiemu. Rozumiem fanów Alonso, że są zdenerwowani tym, że Vettel nie został ukarany. I rozumiałabym fanów Vettela, którzy byliby wkurzeni, gdyby ich zawodnik został pozbawiony możliwości zastosowania TO, podczas gdy Alonso tyle razy z niego korzystał. Jest to dość ciężka sytuacja do rozstrzygnięcia. Cieszę sie, że mój kierowca zdobył trzecie miejsce, bardzo szczęśliwe, ale zasłużone i że nie muszę się zastanawiać, czy wolałabym tytuł oddany kilka dni po wyścigu czy tytuł nie do końca sprawiedliwy.


avatar
d0lph

28.11.2012 20:38

0

54: nic dodać 57: to już jest po wyprzedzeniu Vergne'a Moim zdaniem Ferrari protestu nie zgłosi, pytaniem jest co w takiej sytuacji powie F1 Management Team - taka sytuacja uderza przede wszystkim w sędziów.


avatar
Radziu007

28.11.2012 20:43

0

@65 Celna uwaga. Alonso i tak by przegrał.


avatar
Jens

28.11.2012 21:02

0

wątpię żeby FIA cokolwiek "zrobiła" w tej kwestii...


avatar
viggen

28.11.2012 21:11

0

@66 Jesteś ślepy ? :) Przecież napisałem, że przed manewrem machali mu flagą zieloną a po wyprzedzeniu widać zielone światło. Czy to wszystkim trzeba tłumaczyć na kartę z kredkami :P?


avatar
Martitta

28.11.2012 21:23

0

@69.viggen - Popieram. T samo napisałam rano, najpierw była flaga, potem światło. Ale większość przecież i tak będzie widziała tylko światło i kreowała własną rzeczywistość. I ty do marca chcesz tak to grono zostawić? ;) Pozdrawiam


avatar
saint77

28.11.2012 21:31

0

Obejrzałem dokładnie onboard Vettela; Wyprzedzał wyraźnie na żółtej. Zakończył wyprzedzanie przed zieloną. Ktoś powyżej napisał, że Vettel wykazał się tam refleksem i ominął bolid TR, który miał kłopoty:)) Normalnie śmiech... on mu po prostu zjeżdżał z drogi zgodnie z przedwyścigowym poleceniem. Nie wiem, czy przepisy mówią o czymś takim, że żółta flaga informuje o śliskim torze i nie wyklucza wyprzedzania - z takimi opiniami spotkałem się w kilku komentarzach i opisach. Podobno nawet takie jest zdanie FIA odnośnie wyprzedzania Kamuiego przez Vettela. W każdym razie na protest jest wg mnie za późno. Ani Ferrari ani nikt inny nie zdobędą się na to. Alonso nie miałby żadnej satysfakcji z takiego "papierowego" mistrzostwa. podobnie jak nie powinien mieć satysfakcji Vettel, puszczany środkiem toru przez zawodników RB2 i byłego wielkiego mistrza jak primadonna.


avatar
Martitta

28.11.2012 21:37

0

@71.saint77 - "Żółto-czerwona" flaga informuje o śliskim torze i nie wyklucza wyprzedzania.


avatar
viggen

28.11.2012 21:43

0

@72 - Martitta dziewczynko :) No pewnie, jak są zaślepieni to co zrobisz ;] Odpowiadając na Twoje pytanie....tak. Kierowcy mają urlop od F1 a ja urlop od komentowania :) Czytać to sobie na pewno będę :) @elin wie, gdzie mnie znaleźć :) Pewnie jakieś wyjątki zrobię, tak jak dzisiaj (czasami nie można niektórych wypowiedzi czytać ) Pozdrawiam !


avatar
navajo0755

28.11.2012 21:47

0

Calego zajscia nie widzialem do filmu na YT nie mam dojscia(jestem w pracy) wiec nikt nie powie ,ze jestem tendencyjny a za Vettelem nie przepadam. Na moj rozum , wiedze i doswiadczenie(jako kibica) jest juz za pozno na jakiekolwiek dzialanie . Byl czas bezposrednio po wyscigu . Kara dla sedziow za gapiostwo i tyle . Gdyby jednak Vettel popelnil ten blad to smrodek sie za nim bedzie ciagnal a ja strace reszte szacunku dla niego


avatar
Alonsofan

28.11.2012 21:53

0

moge sie zalozyc ze Alonso zostal by ukarany !


avatar
Polak477

28.11.2012 21:55

0

69, 70. Nie tak do końca. Flaga żółta ustalana jest przez "race control" na cały sektor do odwołania. Żółte flagi nie tylko się wyświetlały na torze, ale i w kokpicie Vettela. Stąd wynika, że żółta flaga w tym sektorze rzeczywiście była. Gość może i machał zieloną flagą, ale widać robił to mylnie, bo w tym sektorze ewidentnie żółta flaga cały czas "panowała". Raczej było to jakieś nieporozumienie, ale w takim przypadku raczej obowiązującą flagą powinna być ta wyświetlana w bolidzie i na torze (chociaż nie mogę znaleźć do tego przepisu - tak jakby go nie było co możliwe, bo zazwyczaj coś takiego się nie zdarza :) ). Ale na logikę to tą ważniejszą powinna być flaga wyświetlana na torze. Kiedyś było o tyle lepiej, że nie było takich problemów - jak flaga to flaga, nie było świecących, migających, przelatujących czy jeszcze tam innych.


avatar
Martitta

28.11.2012 21:58

0

@73.viggen - No wiesz... Może nick jest mylący, ale swoje lata to ja już mam ;)) To do spisania.


avatar
Martitta

28.11.2012 22:02

0

@76.Polak477 - Wszystko racja, z tą różnicą, że światła w kokpicie są ustawione według świateł na torze. Dlatego lampki nie zgasły przy flagach, tylko dopiero po minięciu zielonego światła. Pierwszeństwo mają jednak zawsze - flagi. Pozdrawiam.


avatar
wichura1

28.11.2012 22:07

0

Kobayashiego wyprzedził prawidłowo, bo tam było oznaczenie śliski tor (żółto-czerwone). Niestety STR wyprzedził nieprawidłowo, naruszając przepis o nakazie zwolnienia i zakazie wyprzedzania w sektorze, w którym jest żółta flaga. Niestety w F1 polityka i kasa wygrywają ze sportową rywalizacją. :(


avatar
viggen

28.11.2012 22:23

0

@77 No dużo wiem :P Co tam Twój nick, jesteś dziewczynką i zawszą nią będziesz :) I tak pewnie jesteś młodsza ode mnie :P @76 Jezus,,,,,żółte światło. Po żółtym jest zielona flaga na dystansie między żółtym światłem a zielonym. A potem zielone światło. To jedna sprawa. Dwa, Vergne zwolnił i się dał wyprzedzić. Co miał zrobić Vettel? Zatrzymać się i jechać za Vergne? To na logikę. A wyżej wg przepisów. Po to machał zieloną flagą by dać znać, że można wyprzedzać. Po co miał tracić całą prostą, skoro kolejne światło, tym razem zielone było pod koniec prostej? Alonso przegrał i nic z tym nie zrobicie. Sam sobie Hiszpan jest winien. Massa pokazał, że w ostatnich wyścigach Ferrari nie jest słabe i zaprezentowal się z lepszej strony jako kierowca Ferrari. A na zakończenie macie fajne podsumowanie z innych for. Jeden z użytkowników wkleił, drugi skopiował itd itp. Obiektywne podsumowanie sezonu 2012. michalmowi. wordpress. com/2012/11/28/89-o-sezonie-2012-w-f1/


avatar
gen_jaruzelski

28.11.2012 22:27

0

Jak wszyscy widzieli walka była na noże i to brudne... ale sytuacje wyprzedzań są wielce kontrowersyjne, ale kara - jeśli w ogóle się należy - to powinna zostać nałożona podczas wyścigu tym bardziej, że Vettel te manewry wykonywał na początku wyścigu. Oczywistym jest, że wtedy Webber zaparkował by na trawie i mistrzostwo i tak należałoby dla Vettela. Ale chyba nie ma o czym gadać bo Ferrari zachowuje się z klasą, naprawdę można uznać że wynieśli się na wyżyny.


avatar
fybe

28.11.2012 22:28

0

Myślę, że Vettel nie przekroczył przepisów w opisanych trzech sytuacjach z żółtą flagą ( HRT, Kamui, Vergne). Co do wyprzedzenia Vergne'a to zgadzam się z 59. Dwie rzeczy mnie zastanawiają. 1. Czy wjechanie w Sennę przez Vettela było wykroczeniem? 2. Czy była racjonalna przyczyna powiększenia straty przez Vergne'a z 3 do 16 sekund na ostatnim kółku do poprzedzającego kierowcy ( może jakaś była - ciężko sprawdzić będzie chyba ) ? Moim zdaniem, sprawa jest jasna. Niestety przydałoby się więcej sportu a mniej chwytów poniżej pasa w F1. Gratulacje dla Vettela! To duże osiągnięcie zdobyć trzy tytuły z rzędu i zachować mimo wszystko *umiejętności* jazdy bolidem F1 na poziomie Romaina Grosjeana. Oczywiście talentu Vettelowi nie odmawiam - talent jest najważniejszy... ale na zawodach kartingowych dla dzieci !


avatar
whobert

28.11.2012 22:29

0

80. viggen "Jezus,,,,,żółte światło. Po żółtym jest zielona flaga " A po nocy jest dzień co nie oznacza że w nocy można jeździć na światłach dziennych


avatar
whobert

28.11.2012 22:30

0

youtube.com/watch?v=prdG15qNGvg


avatar
FAster92

28.11.2012 22:37

0

Gdzie wy widzieliście jak VET wyprzedza KOB przy żółto-czerwonej fladze? Chciał go wyprzedzić ale go nie wyprzedził dopiero pod koniec 3 sektora przy żółtej.


avatar
viggen

28.11.2012 22:42

0

@85 Raz, na Sky Sports to analizowali i to było widać. Dwa, na kierownicy Vettela widać. Jeżeli jest żółta flaga zapala mu się kontrolka (lampka) koloru żółtego.


avatar
Martitta

28.11.2012 22:43

0

80.viggen - Z pewnością młodsza... Jednak pisać do dwudziestoparolatki "dziewczynka", to chyba już nie przystoi :P Tym bardziej ja się z tym dziwnie czuję :) Aczkolwiek, skąd Tobie to wiedzieć;))


avatar
viggen

28.11.2012 22:45

0

Dobra - w dup...mam ! Gryzdajcie ile chcecie ale jeżeli fakty do Was nie przemawiają to tym bardziej moje czy kogokolwiek pisanie. Przykro mi, ale Alonso przegrał tytuł i tyle. I nic tego nie zmieni. Nawet Wasze płacze i szukanie nowej strefy 51 ;]


avatar
navajo0755

28.11.2012 22:48

0

@viggen pokrecona masz logike "po co mial tracic cala prosta skoro kolejne swiatlo,tym razem zielone bylo pod koniec prostej" wedlug tego co napisales jak kierowca zauwazy zielona flage moze wyprzedzac. Otoz nie wydaje mi sie moze wyprzedzac dopiero po minieciu gostka z flaga bo na gostku z zielona flaga konczy sie zakaz wyprzadzania


avatar
viggen

28.11.2012 22:52

0

@87 Martitta "Jednak pisać do dwudziestoparolatki" - czyli masz 22 lata :P? Ja w tym nie widzę żadnego problemu. bo zawsze będziesz młodsza a dwa nawet do starszej kumpeli z pracy mówię dziewczynka. Użyje słów Kimiego :D - I don't care :D bo ja wredny jestem :P Więcej dystansu dziewczynko (żeby nie pisać małolato :P) Trzymaj się ciepło. zima już idzie :) Pozdrawiam :)!!!


avatar
Polak477

28.11.2012 22:53

0

88. Jesteś pewien, czy nic? Ferrari zdanie zmieniło i sprawdzają, czy dowody są wystarczające na unieważnienie mistrzostwa Vettela :). Jak dla mnie ewentualna kara powinna być na wyścigu, a nie teraz, ale skoro Ferrari jednak zdanie zmieniło to kto wie, czy "tego już nic nie zmieni". Póki wyniki nie zostały zatwierdzone to jeszcze dużo może się stać :).


avatar
viggen

28.11.2012 22:54

0

@89 Masz problem ze wzrokiem ? Kiedy wyprzedza Vergne ? Po minięciu gościa z zieloną flagą!!! A nie przed!!!


avatar
viggen

28.11.2012 22:55

0

@91 "Włoski Corriere dello Sport cytował jednak rzecznika prasowego zespołu, Luca Colajanniego, który stwierdził, że jego zespół nie zamierza w tej sprawie protestować." I koniec tematu!


avatar
Rudolf50

28.11.2012 22:55

0

Nie ma co się kłócić bo to nic nie da. Trzeba sobie zadać pytanie czy w obecnej F1 są równi i równiejsi ? I czy Vettel z RedBulem nie mają tu większych przywileji ? A co mogą zrobić słabsi ? Poskarżyć się na szefów ?


avatar
Polak477

28.11.2012 22:57

0

93. "Ferrari evaluating Vettel protest. FIA not commenting. Could potentially affect championship" - Andrew Benson


avatar
navajo0755

28.11.2012 23:01

0

@viggen ja nie mam problemow ze wzrokiem al Ty najwyrazniej z czytaniem ze zrozumieniem tyld w temacie


avatar
Martitta

28.11.2012 23:05

0

@90.viggen - No trochę więcej;)) Spoko. Czyli taki "luzak" z Ciebie;D I don't care about others :) Dobrze, że ze mną nie pracujesz, bo bym Cię nie zniosła, gdybyś tak mi mówił ;D Również się trzymaj! Pzdr! ;]


avatar
viggen

28.11.2012 23:06

0

@95 Podajesz informację wcześniejszą od mojej. A ja podaję Ci aktualną :) @96 Potrafię czytać ze zrozumieniem. Napisałeś: " Otoz nie wydaje mi sie moze wyprzedzac dopiero po minieciu gostka z flaga bo na gostku z zielona flaga konczy sie zakaz wyprzadzania" Odpowedź: "Kiedy wyprzedza Vergne ? Po minięciu gościa z zieloną flagą!!! A nie przed!!!" Na prostej tor nie posiada żadnej lampki. Jest na początku(przed) i na końcu. Na początku była żółta lampka. Po jej minięciu, zamachali zieloną flagą, więc po minięciu zielonej flagi Vergne zwolnił, Vettel go wyprzedził. A potem mamy zielona lampkę. Vettel wyprzedził prawidłowo, wg przepisów. Zielona flaga mu to umożliwiła. Teraz kapisz czy nie kapisz ;)? Bye!


avatar
Polak477

28.11.2012 23:09

0

98. To jest informacja sprzed 16 minut... I sytuacja jednak nie jest taka jasna, nie wiadomo czego dotyczyła ta zielona flaga. Więcej opisane jest na BBC.


avatar
viggen

28.11.2012 23:09

0

@97 Martitta "Dobrze, że ze mną nie pracujesz, bo bym Cię nie zniosła, gdybyś tak mi mówił ;D" Wręcz przeciwnie :P Ale....to już temat na kiedy indziej :) Ciao :)


avatar
viggen

28.11.2012 23:17

0

@99 To widać, że Ferrari jest jak flaga na wietrze. No i co z tego ;) Raz, że nic nie znajdą :) A dwa , dostanie 20sekund, straci pozycję a RBR już się postara aby coś znaleźć nielegalnego w bolidzie Webbera ;] Poza tym walczycie o to i się sracie że nei wiem. Alonso przegrał. Sam sobie jest winien. Jego dyspozycja z ostatnich wyścigów o tym świadczy, A w Brazylii też nie zadziwił. Poza dobrym startem zyskiwał pozycję przez błedy i usterki rywali (Hulkenberg, Hamilton itd). A tu macie podsumowianie nie pisane przeze mnie : "Fernando Alonso jest zdolnym czarodziejem – potrafi w tak przekonujący sposób sprzedać swoją wersję rzeczywistości swoim najwierniejszym fanom, że oni to podchwycą i poniosą w świat ze zdwojoną siłą. W sumie to Alonso bardziej czarował niż jeździł. Cały czas mówił, że tu Newey w Red Bullu, a nie Vettel, zdobywa mistrzostwo, że Ferrari nie najlepszy samochód, a najlepszy zespół (najwidoczniej w rozumieniu – najlepszy skupiający się na jednym kierowcy, dlatego Alosno tak dobrze się tam czuje)… Niegdyś tak samo Alonso zaczarował wielu ludzi przeciwko Hamiltonowi. Tak czy siak – to nie był rok Fernando. Owszem, wykorzystał on swoją najmocniejszą cechę, czyli równość i doświadczenie, ale to nie były przejazdy, które Hiszpan prezentować potrafił niegdyś – aż przejrzałem sobie trochę sezon 2007, żeby na niego popatrzeć i niebo a ziemia… A okazało się być jeszcze gorzej, gdy Massa po tak długim czasie wybudził się z letargu i przypomniał sobie, że może imponować jazdą i być szybki. Od razu było widać różnicę i było widać jak bardzo Alonso jest zamulony. Hiszpan umiejętnie wykorzystywał sytuacje, które wpadały mu do rąk z racji błędów innych kierowców i zespołów, był stały i konsekwentny. A Massa pokazał, że może, jednak pokazał to dużo za późno, ponieważ pierwsza połowa sezonu była w jego wykonaniu bardziej niż kiepska." I jak tak dalej pójdzie, to do końca kariery w Ferrari może o tytule zapomnieć. Adieus


avatar
navajo0755

28.11.2012 23:21

0

@viggen nadal nie czytasz ze zrozumieniem ja nie komentuje tego manewru bo go nie widzialem ja komentuje Twoj wlasny post z ktorego wynika po co mial Vettel czekac cala prosta jak widzial pod koniec prostej zielona flage


avatar
viggen

28.11.2012 23:33

0

@102 Wkleiłem wyżej GIF i masz video, Najpierw obejrzyj a potem pisz. Nie widział pod konie prostej tylko na samym początku prostej po eskach machają zieloną flagą. @99 Przeczytałem artykuł i ogarnia mnie śmiech :D:D:D Szukają sensacji. Dziennikarz nie sprawdził i opiera się na zarzutach głównie ze strony Ferrari. Prawda jest taka, że Vettel wyprzedzał prawidłowo. Były zielone flagi a tym bardziej przed manewrem światełka na kierownicy Vettela o kolorze żółtym zgasły. Dlatego jest koniec tematu.


avatar
navajo0755

28.11.2012 23:43

0

Szkoda słow Ty nadal sadzisz ,ze ja oceniam manewr Vettela ale skoro nie przyznajesz sie dń tego co napisakes to rzeczywiscie nie mamy o czym dyskutowac


avatar
viggen

28.11.2012 23:52

0

@105 Oki, już Ci sprostuje bo nie zaśniesz ;] Napisałem : |Po co miał tracić całą prostą, skoro kolejne światło, tym razem zielone było pod koniec prostej?" Miałem na myśli po co mieli )zawodnicy) tracić a tym także widowisko, skoro na całej prostej nie ma lampki.


avatar
navajo0755

29.11.2012 00:06

0

@viggen przepisy sa po to aby je respektowac a nie interpretowac


avatar
fanAlonso=pziom

29.11.2012 00:41

0

ja widzę że światło w bolidzie zgasło po manewrze na bbc też tak twierdzą - The yellow flag indicator in his cockpit is on the whole time.


avatar
viggen

29.11.2012 00:43

0

@106 A w czym ja intepretuje ? Wyjaśniam co niektórym, bo niestety niektórym trzeba to najlepiej namalować na kartce i jeszcze do tego pokolorować kredkami. Napisałem już, że Vettel nie złamał przepisów. Gdyby nie było tam zielonej flagi to byśmy nie mieli o czym rozmawiać i byłoby jasne, że Sebastian nabroił.


avatar
viggen

29.11.2012 00:47

0

@107 To Martitta miała rację. Ja tego nie zauważyłem na tym filimiku bo się sugerowałem innym. Flagi mają wyższość na światłami. To już Martitta napisała w poście nr 78 i tam jest wszystko wyjaśnione.


avatar
mexo4

29.11.2012 00:48

0

@viggen Jesteś gorszy niż trzy dniowa SRACZKA !!!! Ludzie tobie coś tłumaczą ,a ty jak zwykle tylko swoje !!!! Tłumaczenia twoje są po prostu śmieszne i nie mają nic wspólnego z zasadami F1 !!!! navajo0755 - dobrze ci przedstawił sprawę ! Więc przestań się chłopie zawzinać !!! Ps. Co do naszej ostatniej wymiany poglądów - to kontroluj trochę to co piszesz bo ja ciebie nie wyzywałem , aty przegiełeś ! łatwo być kozakiem w domku przed komputerem ?!


avatar
fanAlonso=pziom

29.11.2012 00:50

0

ale prawdopodobnie jest zielona flaga machana przez marshala a wtedy zadniej akcji nie będzie według bbc


avatar
viggen

29.11.2012 00:51

0

@110 A i jeszcze jedna opcja.....ta flaga machająca wygląda na zieloną, ale kto wie czy to nie może być też niebieska. Tam jest wyjazd z pit lane. No cóż, skoro się płaczki z Ferrari chcą odwołać, odpowiedź będziemy mieli niebawem....jak poznamy stanowisko FIA. Oby tylko tego nie zmieniali, bo to byłby śmiech na sali.....i Alonso jako mistrz jest nie do przełknięcia....


avatar
viggen

29.11.2012 00:55

0

@mexo4 Nie wtrącaj się między wódkę a zagryzkę. Z Tobą tu nie rozmawiam więc wstrzymaj się przed zabieraniem głosu, tym bardziej że dzieci i ryby głosu nie mają. Sprostowałem swoją wypowiedź, bo faktycznie popełniłem błąd w zdaniu.


avatar
viggen

29.11.2012 00:56

0

A w dodatku gdzie moje pisanie nie jest zgodne z zasadami F1? Przytocz je!


avatar
navajo0755

29.11.2012 00:56

0

@viggen aluzja do mojego mlodego wieku to pudło


avatar
viggen

29.11.2012 00:58

0

@115 Nie wiem o czym piszesz bo o wieku rozmawiałem z Martitta...


avatar
viggen

29.11.2012 01:08

0

@115 A o kredkach pisałem jako o ogóle. Bo napiszesz normalnie i inaczej jak myślą inni to zaraz @poziomka @kleks itp będą zadawać milion pytań....


avatar
viggen

29.11.2012 01:10

0

@111 Poczekajmy na stanowisko FIA. Jeżeli faktycznie jest tam zielona flaga (co zinterpretowało wielu fanów Alonso i Vettela na kilku forach) Ferrari nie ma co się odwoływać. Chyba, że (bo jakikolwiek zapis video jest niewyraźny) tam machają niebieską flagą.


avatar
whobert

29.11.2012 01:27

0

@ viggen Szanowny Panie zazwyczaj nie czepiam się innych bo przecież każdy ma prawo do swojego zdania ale 1 piszesz że kończysz komentowanie na ten sezon 2 po chwili jednak zmieniasz zdanie 3 po czy wyciągasz kredki z szuflady 4 następnie po pokolorowaniu kartki nazywasz kogoś innego małą "dziewczynką" 5 i twierdzisz że jesteś dużo bardziej dojrzały niż inni.. 6 po czym zaczynasz (wg, mnie oczywiście - a mogłem to źle zinterpretować) lekko flirtować z "dziewczynką" 6 narzucasz wszystkim innym swoje zdanie i uważasz je za jedyne słuszne itd itd... Zadaj sobie pytanie czy chcesz z kimkolwiek kto ma choć trochę inne zdanie dyskutować skoro i tak nie będziesz słuchał jego słów, a co najważniejsze nie będziesz go szanował? Weź przykład ze swojego idola z Finlandii , za którego przemawia nie to co mówi/piszę ale to co robi i jakim jest człowiekiem.


avatar
viggen

29.11.2012 01:38

0

@119 Wow, w żadnym punkcie się nie pomyliłeś :) Brawo. Tak, napisałem że stąd sobie robie wakacje. Również napisałem odpowiedź na wątpliwości w pierwszym poście. I również pisałem to już 100 razy, że napiszę coś co niektórym "burzy świat" a potem jestem "atakowany" Jak mam iść stąd, skoro ciągle zadają mi pytania? Nie narzucam swojego zdania. Ciekawe, że są normalni użytkownicy np Skoczek Martitta elin i jeszcze kilku co się zgadzają z moim wypowiedziami, ba....można z nimi porozmawiać na poziomie. A Ci, co nie zgadzają się z moimi wypowiedziami, to znaczy, że narzucam im zdanie ? Ha, dobre :) Przykro mi. ale już pisałem o tym, ze dziwne iż 95% obecnych kibiców Alonso to kibice Kubicy....Może dlatego się ciężko z nimi rozmawia. bo wszystko co napiszesz nie zgodne z ich poglądami, a najgorsze że coś przeciwko Alonso, to jesteś wrogiem nr 1. Najwygodniej byłoby napisać i spadać. Tak to byłaby wygoda, nie odpowiadać na kolejne pytania....i chyba tak zrobię. Wezmę przykład z jednego a nie jedynego z moich idoli.


avatar
robertunio

29.11.2012 01:48

0

Zawsze staram sie odnajdywac informacje na rzetelnych serwisach i dla mnie takowym jest BBC. Tam napisali ze byly zielone flagi na trzecim okrazeniu kiedy Vettel wyprzedzal Pic'a ale nie wiadomo czy byly na czwartym kiedy wyprzedzal/omijal Vergne'a. Jesli byly zielone flagi to manewr byl legalny, niezaleznie od jakichkolwiek swiatelek czy to na torze czy w kokpicie. OFICJALNY material filmowy nie daje jasnej odpowiedzi. Istnieja nieoficjalne materialy filmowe ktore pokazuja ze zielone flagi jednak byly. Moje wnioski sa proste: jezeli byly flagi na 3. kolku to czemu mialoby ich nie byc na 4. ? - sytuacja na torze nie pogorszyla sie w tym odcinku wiec koloru flagi chyba nie zmienili (chyba ze marshal'a pogonilo na dwojke i nie bylo zadnej flagi); jesli jednak nie bylo tam flag zielonych, albo byly zolte to dlaczego sedziowie nie dali mu kary drive through albo nie poinformowali ze byl incydent i ze bedzie rozpatrzony po wyscigu. To bylo dopiero czwarte okrazenie i jak np. Vettel dostalby kare to Webber moglby pojechac zwiedzac szlak Raikkonen'a i Vettel i tak mialby tyle punktow ile trzeba. Teraz jest juz po wszystkim. Albo byly zielone flagi albo sedziowie dali wiadomo co. Jakakolwiek reakcja FIA na tym etapie poza oficjalnym komunikatem wyjasniajacym bylaby calkowicie nie na miejscu.


avatar
jenks

29.11.2012 09:17

0

Zawsze twierdziłem,że cały ten red bull to jedna banda oszustów,,a Vetel to śmierdziel który tylko kantując zdobył majstra.O sędziach na tym wyścigu szkoda nawet pisać.Ferrari niech się nie odwołuje-olać frajerów i tyle.Viggen skończ robić z siebie idiotę.


avatar
jenks

29.11.2012 09:19

0

skoczek gdzie jesteś fachowcu jeden?


avatar
Radziu007

29.11.2012 09:49

0

MAM PYTANIE: Jak wygląda podział premii za zwycięstwo? Mam na myśli wynagrodzenia za miejsca konstruktorzy/kierowcy. Może w tej sytuacji porostu będzie chodzić o kasę dla zespołów, a nie o tytuł. Może Ferrari chce coś ugrać od RedBulla?


avatar
Skoczek130

29.11.2012 10:59

0

@jenks - tu jestem. Cóż, jeżeli sędziowie nie przewidzieli kary w wyścigu, to najwidoczniej uznali, iż zajścia nie było. Nie uważam, by mieli robić z Vettela "świętą krowę". W tym roku już kilka razy karę dostał i to wcale niełagodne. Hiszpańskie media od dawien lubiły robić "tanie" sensacje. Zresztą nie tylko oni. Sytuacja dość kontrowersyjna, ale w przypadku takiej zawsze są wątpliwości. Jedni mówią, że była żółta, inni żółto-czerwona, jeszcze inni zielona. Może Sebastian akurat przyuważył zieloną i podjął taką decyzję. Jeśli Seb dopuścił się przewinienia, wyniki i tak zmienione na pewno nie zostaną. Dla przykładu, kiedy Alonso i zespół Renault ustawili wyścig, a mimo to wyścigu nie anulowano, a to z tego względu, że Hamilton straciłby tytuł mistrzowski na rzecz Massy. Jeszcze ani razu losy mistrzostw nie zostały zmienione przy "zielonym stoliku"... ;]


avatar
Suomi_F1

29.11.2012 11:10

0

@jenks Naprawdę nie rozumiesz, że Vettel i tak zostałby mistrzem, gdyby dostał karę w trakcie wyścigu? Red bull zastosowałby team order i wszystko skończyłoby się dokładnie tak samo. W tym przypadku dawanie kary po wyścigu jest krzywdzące, zwłaszcza, że TO są dozwolone, a Ferrari korzystało z nich bez oporów. Także Vettel i tak zdobył tytuł zasłużenie, podobnie jak dwa poprzednie. Jedyne, do czego można się przyczepić, to fakt, że jeśli rzeczywiście było przewinienie, sędziowie go nie ukarali. Dawanie kary po wyścigu nie ma sensu, ale nie można pozwolić, aby w F1 znowu pojawiła się sytuacja, jak kilka lat temu, kiedy McLaren był niemiłosiernie faworyzowany przez sędziów. Ale to już sytuacja na przyszły sezon.


avatar
IROE30

29.11.2012 11:28

0

BBC udostepnilo film w dobrej jakosci i ewidentnie widac ze Seb wyprzedza na zielonym :) bezradnosc i flustracja Ferrari he wstyd!


avatar
pqo

29.11.2012 11:52

0

wszystko już zostało powiedziane, temat zamknięty. Bez odbioru


avatar
FAster92

29.11.2012 13:42

0

86. viggen Polecam obejrzeć jeszcze raz filmik, który można zobaczyć na stronie SKY. Oglądałam wyścig i później powtórkę, nawet 45. maximudc potwierdził tą informacje.


avatar
viggen

29.11.2012 15:32

0

@129 Tak było analizowane, że tam jest pomarańczowe światło. Co do Twojej sytuacji czyli wyprzedzeniu. Vettela uratowało to, że Kobi zjechał zaraz do pitstopu po stracie pozycji na rzecz Vettela więc Niemiec nie mógł mu oddać pozycji. O tym też Pat Fry mówił.


avatar
viggen

29.11.2012 15:35

0

I kolejna sprawa, Ferrari się do tej sytuacji po wypowiedzi Pat Fry nie odnosi tylko do filmiku z powyższego tematu. Więc ten temat wyprzedzenia Kamui został już dawno zamknięty.


avatar
viggen

29.11.2012 15:37

0

Takie są komentarze do tej sytuacji o której wspomniałeś na licznych forach. Nie daje sobie ręki uciąć, bo nie znam sytuacji na bieżąco a samego manewru nie pamiętam.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu